ΠΡΟΣΟΧΗ! Οι άνεργοι χάνουν τις ΔΩΡΕAN ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ...
Ένα ατέλειωτο «αλαλούμ» φαίνεται να επικρατεί με το ηλεκτρονικό εισιτήριο. Το υπουργείο Μεταφορών πασχίζει να βρει την «χρυσή τομή» που θα λύσει τα προβλήματα, ενώ στις… «παράπλευρες» απώλειες είναι όσοι δικαιούνται δωρεάν επιβίβαση, κάτι που κινδυνεύουν να χάσουν!
Στην πράξη φαίνεται να παρουσιάζει τεράστια προβλήματα, με τεράστιες ουρές να σχηματίζονται στα εκδοτήρια για να μπορέσουν να βγάλουν την ηλεκτρονική κάρτα.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Ελεύθερου Τύπου και της Μαρίνας Ξυπνητού, ένα μεγάλο πρόβλημα ωστόσο που προκύπτει στην πράξη είναι το τι θα συμβεί με τους επιβάτες που ανήκουν σε ειδικές κατηγορίες (όπως οι άνεργοι) και αποτελούν το 54% του επιβατικού κοινό.
Οπως σημειώνει ο οργανισμός, «βρίσκονται σε εξέλιξη οι διαβουλεύσεις με τα αρμόδια υπουργεία για τους δικαιούχους ειδικών κατηγοριών. Οι κοινωνικές πολιτικές προς όλους τους δικαιούχους άνεργοι, ΑμεΑ, πολύτεκνοι, κ.λπ. συνεχίζονται κανονικά».
Παρόλη την καλή διάθεση του υπουργείου, ωστόσο, θεωρείται πρακτικά αδύνατο να έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες έκδοσης δεκάδων χιλιάδων ηλεκτρονικών καρτών ελευθέρας πρόσβασης για τους δικαιούχους μέχρι το τέλος του μήνα. Εκτός και αν βρεθεί άλλος τρόπος εισόδου τους στις «έξυπνες» μπάρες, από τη διαβούλευση που συνεχίζεται.
Κάτι που σημαίνει πρακτικά ότι εάν δεν βρεθεί τρόπος γρήγορα, τότε απλά άνεργοι και άλλες κατηγορίες θα πρέπει να πληρώνουν κανονικά εισιτήριο.
Ένα άλλο πρόβλημα που προκύπτει, είναι η σύνδεση του συστήματος με την πυρασφάλεια. Άλλο ένα πρόβλημα για το οποίο αναζητείται λύση, καθώς γιατί συνδέεται άμεσα με την ασφάλεια των επιβατών.
Αυτό σημαίνει πως ξεσπάσει φωτιά μέσα στο μετρό τότε οι μπάρες δεν θα ανοίξουν και ο κόσμος θα εγκλωβιστεί μέσα!
Αλλο ζήτημα που έχει προκύψει είναι η περίπτωση των λεωφορείων και των τρόλεϊ. Ενώ έχουν εγκατασταθεί τα συστήματα, είναι δύσκολο σε έναν πολυσύχναστο δρόμο της Αθήνας οι επιβάτες να μπαίνουν μόνο από την πόρτα των οδηγών και ο έλεγχος να γίνεται από τους ίδιους.
Συν τοις άλλοις, όσοι πολίτες μετακινούνται κατά αποκλειστικότητα με οχήματα των οδικών συγκοινωνιών, θα πρέπει να μεριμνούν ούτως ώστε να έχουν προμηθευτεί ήδη την ηλεκτρονική κάρτα. Κι αυτό γιατί το σημείο εκτός των σταθμών μέχρι στιγμής είναι μόνο ένα (εκδοτήριο της ΟΣΥ, στην Οθωνος, πλ. Συντάγματος).
Πάντως ο ΟΑΣΑ μιλά για επιτυχία, αναφέροντας πως από την Πέμπτη μέχρι και χθες το μεσημέρι εκδόθηκαν συνολικά 3.100 κάρτες. Αξίζει να σημειωθεί ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των περιπτέρων της Αθήνας και του Πειραιά έχουν σταματήσει από τον Φλεβάρη να προμηθεύονται πακέτα με χάρτινα εισιτήρια. Όταν δηλαδή ανακοινώθηκε για πρώτη φορά η εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.
Ενας από τους λόγους που η κυβέρνηση και ο ΟΑΣΑ ήθελαν να ξεκινήσει η εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, ήταν και η πάταξη της εισιτηριοδιαφυγής ή αλλιώς της λαθρεπιβίβασης. Το τελευταίο διάστημα οι έλεγχοι από τους αρμόδιους υπαλλήλους έχουν γίνει πιο εντατικοί, ωστόσο, το φαινόμενο παραμένει. Κάτι που οφείλεται προφανώς και στην οικονομική ανέχεια και στους χαμηλούς μισθούς.
Μάλιστα, τρέφεται και από τους βανδαλισμούς που έχουν σημειωθεί τους τελευταίους μήνες στα ΜΜΜ. Η αστυνόμευση στους χώρους των σταθμών έχει περιορίσει τα κρούσματα, αλλά ο φόβος των υπαλλήλων υπάρχει.
newsit.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια: