Το “Εθνικό Πλοίο” που πρώτα προσυπέγραψαν και μετά απλώς το ΛΗΣΜΟΝΗΣΑΝ… (ΒΙΝΤΕΟ) - newskamatero

Breaking

Το “Εθνικό Πλοίο” που πρώτα προσυπέγραψαν και μετά απλώς το ΛΗΣΜΟΝΗΣΑΝ… (ΒΙΝΤΕΟ)

Η ελληνική σχεδιαστική ομάδα Als NSD (Naval Ship Designs) του Ιωάννη Τζαγκαράκη, μαζί με την εταιρεία Veritas International Ltd, το Εργαστήριο Μελέτης Πλοίου της Σχολής Ναυπηγών του Ε.Μ.Πολυτεχνείου, καθώς επίσης και με την βοήθεια και συνδρομή εξειδικευμένων οίκων…
εταιριών και επιστημονικών φορέων του εσωτερικού και του εξωτερικού στους διαφόρους τομείς, προχώρησαν από το στάδιο της μελέτης αντίληψης στην μελέτη σχεδίασης (design study), και μετέπειτα στη μελέτη μέρους του βασικού σχεδιασμού, ώστε να μπορεί το πλοίο να ναυπηγηθεί σε ελληνικά ναυπηγεία.
Του Γιώργου Τσιμπούκη,
Από τότε πραγματοποιήθηκαν επανειλημμένες παρουσιάσεις και τροποποιήσεις της αρχικής σχεδίασης της κορβέτας Als Class® 100 σύμφωνα με τις εξελισσόμενες απαιτήσεις του Πολεμικό Ναυτικό και την ενσωμάτωση όλων των σύγχρονων εξελίξεων, όπως για παράδειγμα ο ενιαία ολοκληρωμένος ιστός.
Με βάση την κορβέτα Als Class® 100, η ελληνική σχεδιαστική ομάδα Als NSD (Naval Ship Designs) ανέπτυξε σχεδιάσεις οικογένειας Πολεμικών Πλοίων με τον γενικό προσδιορισμό χαρακτηρισμό Als Class®, με επί μέρους χαρακτηρισμούς Als Class® 80, 90, 100, 125 και 140 με τους αριθμούς να καταδεικνύουν το ενδεικτικό μήκος του σκάφους.
Ένα από τα πλοία αυτά της οικογενείας Als® Class, είναι και η Als® Class 125, που είναι μια φρεγάτα άμυνας περιοχής μεγάλου εκτοπίσματος και με σημαντικά μεγαλύτερες επιχειρησιακές δυνατότητες σε σύγκριση με τις κορβέτες Als Class® 90 και Als Class® 100.
Το 2015, με προτροπή του τότε ΑΓΕΕΘΑ, δημιουργήθηκε / υλοποιήθηκε η σχεδίαση στο αρχικό της στάδιο και στην συνέχεια υποβλήθηκε πρόταση για την ολοκλήρωση της Σχεδίασης της Als Class® 125, μέχρι του επιπέδου του Βασικού Σχεδιασμού.
Η ραγδαία επιδείνωση των δημόσιων οικονομικών δεν επέτρεψε, όπως είναι γνωστό την απαρχή κανενός κυρίου προγράμματος των Ενόπλων Δυνάμεων, συμπεριλαμβανομένης και της συγκεκριμένης σχεδίασης.
Ας σημειωθεί ότι υπήρξε διαχρονική αποδοχή και υποστήριξη της προσπάθειας αυτής από τις προηγούμενες κυβερνήσεις καθώς επίσης και από τον σημερινό Πρωθυπουργό κ. Α. Τσίπρα ο οποίος στις 16/9/2013 κατά τη διάρκεια της συνέντευξής του στη Θεσσαλονίκη είχε δηλώσει ότι φρεγάτες τύπου FREMM είναι ακατάλληλες για την Ελλάδα και τάχθηκε εναντίον του μοντέλου ενοικίασης οπλικών συστημάτων. Χαρακτήρισε δε ως ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα την ιδέα για τη ναυπήγηση του εθνικού πλοίου την οποία και υιοθέτησε.
Προκειμένου να προωθηθεί και εν τέλει να υλοποιηθεί η ιδέα της ελληνικής σχεδίασης πολεμικού πλοίου, έχει υποβληθεί νεότερη πρόταση για την εξέταση αδαπάνως για το ΥΠΕΘΑ, όλων των τύπων των οποίων έχει αναπτυχθεί σχεδίαση. Με τον τρόπο αυτό θα καταστεί δυνατή η σχεδιαστική συσχέτιση και η επιχειρησιακή ικανοποίηση των άμεσων και μελλοντικών αναγκών του Πολεμικού Ναυτικού σε νέα σκάφη καθώς και του τρόπου απόκτησης τους σε καθεστώς περιορισμένων πόρων.
Προς την κατεύθυνση αυτή μπορούν να χρησιμοποιηθούν υπάρχοντα συγκροτήματα και να υιοθετηθεί πρόγραμμα διαδοχικής ολοκλήρωσης. Θετικά μπορεί να λειτουργήσει η στοχευμένη συνεργασία με κατάλληλους φορείς του εξωτερικού.
Όντας καταγεγραμμένη η ραγδαία αύξηση της Τουρκικής ναυτικής ισχύος με την ταυτόχρονη γήρανση του Ελληνικού Στόλου, είναι άμεσα αναγκαία η χρησιμοποίηση όλου του υπάρχοντος Εθνικού Δυναμικού σε όλους τους τομείς. Αφετηρία είναι η ευφυής σχεδίαση πλοίων που θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις του Πολεμικού Ναυτικού και μάλιστα σε βάθος χρόνου, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τον υφιστάμενο περιορισμό των πόρων.
Παράλληλα είναι δυνατή η ταχεία αναδιάρθρωση των «αμυντικών» ναυπηγείων. Εφ’ όσον αρχίσει άμεσα το έργο της σχεδίασης είναι εφικτό με το πέρας της αναδιάρθρωσης να πραγματοποιηθεί η έναρξη της κατασκευής του σκάφους που θα έχει επιλεγεί.
Το μόνο που χρειάζεται είναι η αρχική απόφαση για την ολοκλήρωση της σχεδίασης και απόκτηση του «Εθνικού Πλοίου»
Στην συνέχεια παρουσιάζονται τα χαρακτηριστικά της Als® Class 125 ΑΑW (Anti Air Warfare) Frigate, ενός σκάφους της οικογενείας πολεμικών πλοίων Als® Class που έχει σχεδιαστικά αναπτυχθεί και προταθεί στο Π.Ν., αλλά δεν είναι και το μόνο σκάφος που μπορεί να εξελιχθεί περαιτέρω.
Γενικά
Η Φρεγάτα Περιοχής ‘Als® Class 125’, είναι μια Μονάδα Κρούσης Επιφανείας πολλαπλών ρόλων / αποστολών, κατάλληλα εξοπλισμένη για την επιβολή ισχυρού πλήγματος στον αντίπαλο για την απόκτηση και διατήρηση του θαλάσσιου ελέγχου στις περιοχές των Ναυτικών Επιχειρήσεων.
Είναι εξοπλισμένη με τα πλέον σύγχρονα οπλικά συστήματα και συσκευές ηλεκτρονικού πολέμου, χαρακτηρίζεται δε από ισχυρά χαρακτηριστικά χαμηλής παρατηρησιμότητας (τεχνολογία stealth), με μειωμένη ακουστική, θερμική και μαγνητική υπογραφή.
Το σκάφος διαθέτει επιχειρησιακές ικανότητες σε όλες τις μορφές πολέμου και είναι κατάλληλα εξοπλισμένο για επιχειρήσεις σε κορεσμένο και μικτό επιχειρησιακό περιβάλλον όπως το Αιγαίο. Η Φρεγάτα Περιοχής ‘Als® Class 125’ είναι σχεδιασμένη να επιχειρεί σε ανοικτές και κλειστές θάλασσες, κάτω από δυσμενείς καιρικές συνθήκες με ασφάλεια, διαθέτοντας παράλληλα μεγάλη ικανότητα αυτοπροστασίας έναντι κάθε απειλής.
Το σκάφος διαθέτει ιδιαίτερα ανεπτυγμένες δυνατότητες ανθυποβρυχιακής δράσης, οι οποίες και ενισχύονται και με την παρουσία και δυνατότητα επιχειρησιακής εκμετάλλευσης οργανικού ελικοπτέρου. Τα οπλικά συστήματα που διαθέτει το σκάφος επιτρέπουν τον εντοπισμό, παρακολούθηση και ταυτόχρονη προσβολή πολλών διαφορετικής μορφής στόχων.
Η Φρεγάτα Περιοχής ‘Als® Class 125’ διαθέτει ικανοποιητικό εκτόπισμα, μεγάλη ακτίνα ενεργείας και αυτονομία, ταχύτητα και ευελιξία και είναι εξοπλισμένη με ένα υπερσύγχρονο και ευέλικτο σύστημα πρόωσης (CODAG-συνδυασμός αεριοστρόβιλου και μηχανών ντίζελ).
Το όραμα της ανάπτυξης του Εθνικού Πλοίου
Συνοπτικά:
Το κόστος απόσκτησης αντιστοίχων σκαφών είναι ιδιαίτερα υψηλό και το μεγαλύτερο μέρος, στην περίπτωση πρόσκτησης ετοίμων μονάδων, θα καταβληθεί πλήρως στο εξωτερικό.
Την ίδια στιγμή η χώρα μας διαθέτει αξιόλογες Ναυπηγικές υποδομές ολοκληρωμένες σε Μονάδες και πολύ μεγάλη εμπειρία στην ναυπήγηση πολεμικών σκαφών επιφάνειας και υποβρύχιων, που βρίσκονται σε αναδιάρθρωση και θα χρειασθούν σύντομα την ανάθεση προγραμμάτων. Επιπλέον, υπάρχουν έμπειρες μελετητικές και άλλες εταιρίες οι οποίες δραστηριοποιούντα στο χώρο της άμυνας που διαθέτουν πληθώρα ικανών και έμπειρων επιστημόνων όλων των ειδικοτήτων
Στο δυναμικό αυτό προστίθεται τμήμα του τεράστιου δυναμικού της Εμπορικής Ναυτιλίας που μπορεί να συνεισφέρει σε πόρους (πιθανές στοχευμένες χορηγίες), προσωπικό και σε εισαγωγή νέων επιχειρηματικών προτύπων.
Λαμβανομένης επί πλέον υπόψη της στενότητας οικονομικών πόρων για μεγάλο διάστημα στο μέλλον, προκύπτει η αναγκαιότητα έναρξης του προγράμματος σχεδίασης και κατασκευής του εθνικού πλοίου εκμεταλλευόμενοι το εγχώριο δυναμικό (βιομηχανία, επιστημονικούς φορείς και τις δεξιότητες και ικανότητες των Ελλήνων), με τα ακόλουθα οφέλη:
-Ελαχιστοποίηση της εξάρτησης της χώρας μας από το εξωτερικό
-Μείωση του κόστους των εξοπλιστικών προγραμμάτων
-Μεγιστοποίηση της εγχώριας προστιθέμενης αξίας
-Μείωση της τελικής τιμής
-Αύξηση της απασχόλησης σε κλάδους υψηλής τεχνολογίας (ελληνική ναυπηγική και αμυντική βιομηχανία)
-Σχεδίαση σκαφών σύμφωνα με τις ειδικότερες επιχειρησιακές ανάγκες του ΠΝ
-Αξιοποίηση της ήδη υπάρχουσας γνώσης και εμπειρίας στον χώρο της αμυντικής βιομηχανίας.
-Μαζική αντικατάσταση των παλαιών μονάδων του ΠΝ
-Δημιουργία προϋποθέσεων για την σχεδίαση και κατασκευή σκαφών για εξαγωγή
defence-point.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Από το Blogger.